• El portaveu de Cs a l’Ajuntament de la Garriga, Ángel Guillén, sobre la moció de la vespa asiàtica ha asseverat “que és una manera de prevenir danys mediambientals, econòmics i de seguretat que deriven d’aquesta problemàtica.

 

El Grup Municipal de Ciutadans (Cs) a la Garriga, presentarà una moció al proper ple del 26 de setembre per prevenir l’efecte de la implantació i expansió de la vespa asiàtica (vespa velutina). El portaveu de Cs a l’Ajuntament de la Garriga, Ángel Guillén, ha explicat que concretament es proposa “desenvolupar un pla integral, en coordinació amb la resta de les administracions implicades” i en coordinació amb elles, “formar i dotar dels mitjans oportuns a Bombers, Policia Local, Agents Rurals i Agents Cívics”.

Guillén explica que l’experiència acumulada que ja es té sobre aquesta vespa en altres regions, “posa de manifest la importància de combinar tasques com la localització, control i destrucció de nius”. Tot això segons explica el regidor taronja, per prevenir danys “mediambientals, econòmics i de seguretat que deriven d’aquesta problemàtica”.

Guillén ha volgut remarcar “que aquest estiu la vespa asiàtica ha aparegut a la Garriga i molta gent no sabia ben bé com actuar”. Per aquest motiu es proposa el desenvolupament de campanyes informatives i de sensibilització a la població sobre “les característiques, formes d’actuació i gestió davant la presència de nius” així com de “primers auxilis en cas d’atac”. Per últim Guillén ha anunciat que la moció demana la creació d’ “una partida pressupostària específica en 2019 per fer front a les necessitats que plantegi afrontar aquesta problemàtica”.

Al mateix Ple Cs presentarà una moció per a la creació d’una ordenança municipal que reguli la circulació a la Garriga dels vehicles de mobilitat personal a on s’engloben els patinets elèctrics. Guillén ho ha justificat “com una manera d’avançar-nos al problema que ja existeixen en altres llocs, on la proliferació d’aquests vehicles ha estat molt gran i ha arribat a ser font de conflictes amb altres usuaris de la via pública”.

Ciudadanos (Cs) La Garriga presenta una moción para prevenir los efectos de la implantación y expansión de la avispa asiática y otra para crear una ordenanza que regule el uso del patinete eléctrico

  • El portavoz de Cs en el Ayuntamiento de La Garriga, Ángel Guillén, sobre la moción de la avispa asiática ha aseverado “que es una manera de prevenir daños medioambientales, económicos y de seguridad que derivan de esta problemática.

El Grupo Municipal de Ciudadanos (Cs) en La Garriga, presentará una moción en el próximo pleno del 26 de septiembre para prevenir los efectos de la implantación y expansión de la avispa asiática (vespa velutina). El portavoz de Cs en el Ayuntamiento de La Garriga, Ángel Guillén, explicó que concretamente se propone “desarrollar un plan integral, en coordinación con el resto de las administraciones implicadas” y en coordinación con ellas, “formar y dotar de los medios oportunos Bomberos, Policía Local, agentes rurales y Agentes Cívicos”.

Guillén explica que la experiencia acumulada que ya se tiene sobre esta avispa en otras regiones, “pone de manifiesto la importancia de combinar tareas como la localización, control y destrucción de nidos”. Todo ello según explica el concejal naranja, para prevenir daños “medioambientales, económicos y de seguridad que derivan de esta problemática”.

Guillén ha querido remarcar “que este verano la avispa asiática ha aparecido en La Garriga y mucha gente no sabía muy bien cómo actuar”. Por este motivo se propone el desarrollo de campañas informativas y de sensibilización a la población sobre “las características, formas de actuación y gestión ante la presencia de nidos” así como de “primeros auxilios en caso de ataque”. Por último Guillén ha anunciado que la moción pide la creación de “una partida presupuestaria específica en 2019 para hacer frente a las necesidades que plantee afrontar esta problemática”.

En mismo Pleno Cs presentará una moción para la creación de una ordenanza municipal que regule la circulación en La Garriga de los vehículos de movilidad personal donde se engloban los patinetes eléctricos. Guillén lo ha justificado “como una manera de adelantarnos al problema que ya existen en otros lugares, donde la proliferación de estos vehículos ha sido muy grande y ha llegado a ser fuente de conflictos con otros usuarios de la vía pública”.