- Segons el portaveu de Cs, Ángel Guillén, “la presència de simbologia partidista en espais i edificis públics suposen l’adhesió o el suport a una determinada causa que en cap cas es pot considerar general”
El portaveu del grup municipal de Ciutadans a l’Ajuntament de la Garriga, Ángel Guillén, ha presentat una moció al Ple de demà dia 25 que té per objectiu “fomentar la convivència i garantir el respecte a la neutralitat institucional en edificis, espais públics i mobiliari urbà del municipi”. Guillén ha recordat que les pancartes i símbols partidistes que últimament han aparegut a la façana de l’Ajuntament “posicionen políticament les institucions i administracions públiques en favor d’un determinat col·lectiu” convertint-se en institucions “al servei de determinats grups polítics”.
Per al portaveu de Ciutadans a la Garriga “la presència de simbologia partidista en espais i edificis públics suposen l’adhesió o el suport a una determinada causa que en cap cas es pot considerar general” de manera que , ha afegit, “comprometen la seva neutralitat política”. “Les institucions públiques no poden actuar com a portaveu o instruments d’expressió de les reivindicacions de col·lectius o grups d’una determinada ideologia o opció política, menystenint l’interès general”, ha afegit el regidor de la formació taronja.
Guillén també ha volgut fer extensiva la necessitat de la neutralitat ideològica a les xarxes socials de l’Ajuntament. Per a Guillén «els comptes de Twitter y Facebook de l’Ajuntament actuen com altaveu de qualsevol esdeveniment independentista al municipi sobrepassant el seu servei de neutralitat informativa i institucional que hauria de tenir un mitjà que depèn de l’Ajuntament». Per aquesta raó Guillén defensarà a la moció que «cesi la propaganda independentista dels comptes de l’Ajuntament circumscrivint-se a informació d’interès general»
Davant d’aquesta situació la moció presentada pel grup municipal de Ciutadans, aposta perquè l’Ajuntament “respecti i faci respectar la neutralitat institucional i retirar qualsevol simbologia partidista d’edificis, espais públics i mobiliari urbà del municipi”.
Podeu llegir la moció ⇓⇓⇓
MOCIO NEUTRALITAT IDEOLOGICA ESPAIS PUBLICS
Ciudadanos (Cs) insta al Ayuntamiento de La Garriga a fomentar la convivencia y respetar la neutralidad institucional en edificios, espacios públicos y mobiliario urbano del municipio
- Según el portavoz de Cs, Ángel Guillén, «la presencia de simbología partidista en espacios y edificios públicos suponen la adhesión o el apoyo a una determinada causa que en ningún caso puede considerarse general»
El portavoz del grupo municipal de Ciudadanos en el Ayuntamiento de la Garriga, Ángel Guillén, ha presentado una moción que tiene por objetivo «fomentar la convivencia y garantizar el respeto a la neutralidad institucional en edificios, espacios públicos y mobiliario urbano del municipio». Guillén ha recordado que las pancartas y símbolos partidistas que últimamente han aparecido en la fachada del Ayuntamiento «posicionan políticamente las instituciones y administraciones públicas en favor de un determinado colectivo» convirtiéndose en instituciones «al servicio de determinados grupos políticos».
Para el portavoz de Ciudadanos en La Garriga «la presencia de simbología partidista en espacios y edificios públicos suponen la adhesión o el apoyo a una determinada causa que en ningún caso puede considerarse general» por lo que, ha añadido, «comprometen su neutralidad política». «Las instituciones públicas no pueden actuar como portavoz o instrumentos de expresión de las reivindicaciones de colectivos o grupos de una determinada ideología u opción política, despreciando el interés general», ha añadido el concejal de la formación naranja.
Guillén también ha querido hacer extensiva la necesidad de la neutralidad ideológica en las redes sociales del Ayuntamiento. Para Guillén «las cuentas de Twitter y Facebook del Ayuntamiento actúan como altavoz de cualquier evento independentista en el municipio sobrepasando su servicio de neutralidad informativa e institucional que debería tener un medio que depende del Ayuntamiento». Por esta razón Guillén defenderá en la moción que «cese la propaganda independentista de las cuentas del Ayuntamiento circunscribiéndose a información de interés general».
Ante esta situación la moción presentada por el grupo municipal de Ciudadanos, apuesta por que el Ayuntamiento «respete y haga respetar la neutralidad institucional y retirar cualquier simbología partidista de edificios, espacios públicos y mobiliario urbano del municipio».
Pueden leer la moción ⇓⇓⇓